Vorig jaar was er een belangrijke update voor Microsoft Dynamics CRM Online. Die update betrof uitsluitend de online versie van Dynamics CRM. Het merendeel van de functies uit die versie zijn nu ook beschikbaar voor klanten die Microsoft Dynamics CRM 2016 op hun eigen server hebben draaien (on-premise).

De volgende tabel bevat een lijst met functies die nu beschikbaar zijn in Microsoft Dynamics CRM 2016. In de tweede tabel zie je of de functie alleen in CRM Online beschikbaar is of ook in CRM on-premise.

FunctieCRM Online/CRM on-premise
Navigatie – beweeg door CRM met de nieuwe navigatiebalk en menusysteemBeide
Prestaties – formulieren veel sneller geladen met de nieuwe form rendering engineBeide
Analytics – Power Query-connector stroomlijnt verbindingen naar CRM OnlineAlleen CRM Online
Administratie
Schakelen tussen kopieën of verwijderen van een kopie van CRM OnlineAlleen CRM Online
Beheer CRM Online updates (klantgerichte updates)Alleen CRM Online
Bewerken (op maat maken)
Een logo toevoegen of wijzigen van het kleurenschema met behulp van thema ‘sBeide
Definiëren van bedrijfsregels op basis van bedrijfsprocesstromenBeide
Teruggaan naar de vorige fase van een bedrijfsproces voor een andere entiteitBeide
Aangepaste acties aanroepen vanuit werkstromen of dialoogvenstersBeide
Definiëren van regels voor het maken of bijwerken van CRM-records uit de inkomende activiteitenBeide
Verbeterde veldberekeningenBeide
Duidelijke veldwaarden met bedrijfsregelsBeide
Gebruik van segmentatie-oplossing voor strengere controle op de uitvoer van oplossingen en patchesBeide
Mobiel
E-mail een link naar een pagina vanuit CRM naar telefoons en tabletsBeide
Geniet van de dezelfde mobiele ervaring, of u nu een telefoon of tablet hebtBeide
Moderne UI van de nieuwe visuele besturingselementen in CRM voor telefoons en tablets voorzienBeide
Exporteren van gegevens naar Excel vanuit CRM geschikt voor telefoons en tabletsBeide
Gebruik IFrames en webmiddelen in CRM geschikt voor tabletsBeide
Beheer apparaten met Intune ApparaatbeheerBeide
Gebruik mobiele apps in Windows 10 en iOS 9Beide
Bekijken van een voorbeeld van mobiele formulieren en dashboards voordat u ze gebruikt in CRM voor telefoons en tabletsBeide
Beveiligen van uw mobiele dataBeide
SharePoint-documenten weergeven in CRM voor telefoons en tabletsBeide
Maak een taakstroom in CRM voor telefoons en tablets (met preview-functie)Alleen CRM Online
Klantenservice
Aanpassen interactieve service-hub-dashboards en formulierenBeide
Inschakelen van service level agreements (SLA’s) op aanvraagBeide
Prioriteren taken met nieuwe interactieve service-hub-dashboards en formulierenBeide
Gespreksafhandeling verkorten met kennismanagement artikelenBeide
Delen van de knowledgebase met ParatureAlleen CRM Online
Versnel de klantenservice met standaardrechtenBeide
Gebruik enquêtes om feedback te verzamelen van klantenAlleen CRM Online
Nieuwe, verbeterde Unified Service DeskBeide

Meer nieuwe of verbeterde functies en info over nieuwe integratiemogelijkheden vindt u op de website van Microsoft