Tempero lanceert een CRM-oplossing voor het midden- en kleinbedrijf
Volledig geïntegreerd in het Microsoft platform, één centrale locatie voor alle klantgerichte informatie en communicatie.
AMSTERDAM – 27-05-2020
Tempero lanceert vandaag een nieuwe CRM-oplossing voor het mkb, gebaseerd op het Microsoft Power Platform. Hiermee komt het Amsterdamse bedrijf voor CRM-implementatie tegemoet aan de wens van veel mkb’ers om een volwaardig en betaalbaar CRM te leveren die volledig geïntegreerd is met Microsoft Office 365. Wij bieden de ondernemers uit het midden- en kleinbedrijf de mogelijkheid om op een betaalbare manier gebruik te maken van CRM-diensten. “Wij zagen dat vooral veel bedrijven tussen de 5 en 200 medewerkers op dit moment op zoek zijn naar goede CRM-software die eenvoudig is in gebruik”, aldus Remco Rijnhart, CEO van Tempero.
Speciaal voor mkb’ers
Tot op heden was zo’n oplossing niet voorhanden. Daar waar aan de ERP-kant (Enterprise Resource Planning) deze oplossing voor Microsoft wel bestaat in de vorm van Business Central (voorheen Navision), heeft Microsoft met Dynamics 365 Sales alleen een CRM-oplossing beschikbaar voor de grotere corporate en enterprise bedrijven. Tempero vervult met de CRM-oplossing de behoefte van mkb’ers en biedt een toegankelijk en betaalbare oplossing.
Eenvoudig te gebruiken CRM-software
Hoewel Microsoft Dynamics 365 Sales een pakket is met heel veel functionaliteit en kunstmatige intelligentie, is het voor een MKB-bedrijf relatief kostbaar om dit goed in te richten. Daarnaast zijn maandelijkse licentiekosten ook vaak een drempel. En in de gevallen waarbij h18et wel wordt toegepast in het mkb-segment, wordt meestal maar 10% van de beschikbare functionaliteit gebruikt.
Dit komt omdat mkb-bedrijven minder vaak zulke complexiteit behoeven. Het gaat bijvoorbeeld vooral om één centrale locatie voor alle klant-gerelateerde informatie en communicatie. Medewerkers en verkopers willen zien wie er wat besproken heeft met een klant, welke documenten er zijn en welke (verkoop)kansen er spelen. Managers willen graag inzicht in alle (verkoop)kansen, in welke fase deze zich bevinden en wat de te verwachten omzet is.
Veel mkb-bedrijven gebruiken al Microsoft software (waaronder Microsoft 365), maar een passende CRM-oplossing ontbrak nog. Met de Tempero CRM-oplossing wordt deze behoefte nu ingevuld.
Microsoft Power Platform
De CRM-oplossing voor mkb is gebouwd op het Microsoft Power Platform, waardoor integratie met Office 365 en centrale bestandsopslag (SharePoint, OneDrive en/of Teams) standaard geregeld is. Het uitrollen gebeurt binnen één dag. Indien nodig kan bestaande data worden geïmporteerd. De interface is gelijk aan de Enterprise versie van Microsoft. Omdat het volledig in de Cloud werkt, gaat locatieonafhankelijk samenwerken vanaf een pc, tablet of smartphone eenvoudig.
Eenvoudige implementatie
“De kracht van het Microsoft platform zijn de open standaarden en de eenvoud waarmee applicaties aangepast kunnen worden naar de specifieke behoefte van de klant”, aldus Marco van der Heijden van Tempero. Dat betekent dat we ook met deze mkb-versie klant specifieke wensen en uitdagingen eenvoudig kunnen oplossen.
“Naast het leveren en implementeren is vooral het inpassen in de organisatie een belangrijk onderdeel”, aldus Remco Rijnhart. Wij zien in de markt dat veel implementaties vooral over de techniek en projectmanagement methodieken gaan. Bij Tempero besteden we serieus aandacht aan kritische succesfactoren met workshops en trainingen.
Als de software eenmaal in gebruik is, verzorgt Tempero ook de ondersteuning en actualiseren we de software regelmatig.