‘Tempero heeft ons leadproces naar de next level gebracht.’

Over Inergy: We improve performance: we helpen je beter te presteren door slimmer met data om te gaan. Dit doen we door dataplatforms te bouwen, te beheren en door te ontwikkelen. Daarmee helpen we je de kwaliteit van besturing en besluitvorming te verbeteren. www.Inergy.nl

Meer inzicht, meer leads en een steviger marketing basis

Tempero helpt Inergy zijn leadproces gestructureerd in te richten met Marketing Automation

Vaak lekt het bij de loodgieter. Niet bij Inergy. Integendeel: het bedrijf leeft zijn eigen leus na en verbetert ook zijn eigen prestaties door slimmer met data om te gaan. Tempero kon daaraan bijdragen door de Marketing Automation-module van Microsoft Dynamics 365 in te richten. Marketingmanager Daniëlle Pels vertelt hoe Inergy hierdoor meer grip heeft gekregen op het leadproces en daarmee een steviger marketing basis.

Optimaal benutten
Inergy maakte gebruik van Salesforce, maar na de fusie met een bedrijf dat al Microsoft Dynamics 365 gebruikte, besloot het volledig over te gaan op het CRM-pakket van Microsoft. Daniëlle: ‘Microsoft Dynamics was voordeliger voor ons en het kan alles wat we ermee willen. We zochten een partner die ons kon helpen de Marketing Automation-module next level te brengen. Je kunt het ook zelf inrichten, maar wij wilden er alles uithalen wat er voor ons bedrijf in zit. Niet alleen voor Sales maar ook voor Marketing.’

Advies en instructie
Daniëlle ging op zoek naar consultants die haar konden helpen de Marketing Automation-module geheel naar haar wensen in te richten én die haar en haar collega’s kon leren ermee te werken. ‘Er is zoveel mogelijk in het programma, dat je niet even zelf kunt bedenken hoe je dat inricht. Microsoft koppelde ons aan Tempero als de Dynamics-partner die het beste bij onze vraag paste. Na een kennismakingsgesprek zijn we vrijwel direct met ze in zee gegaan. De consultants van Tempero zijn heel pragmatisch en geordend aan de slag gegaan met een verbeterplan. Vervolgens hebben ze de module achter de schermen ingericht. Daarna heeft Tempero ons een demo gegeven van de onderdelen waar wij mee werken en hoe we daar alles uit kunnen halen.’

Datagedreven marketing
Inergy vroeg Tempero met Marketing Automation zijn leadproces goed in te richten. ‘Wij werken heel datagedreven en ook onze marketing is honderd procent datagedreven,’ vertelt Daniëlle. ‘Al onze marketingactiviteiten worden gemeten en daar trekken we vervolgens onze conclusies uit. Tempero heeft ons geholpen de customer journey, de lead scoring, de evenementenportal en de e-mailmarketing in te richten met Dynamics. Daardoor krijgen de juiste mensen de juiste berichten op het juiste moment, terwijl wij bijhouden waar ze interesse in hebben. Met lead scoring weten we precies wanneer een mogelijke lead een sales qualified lead wordt en de afdeling Sales hem gericht kan benaderen.’

Meer leads voor hetzelfde geld
Die datagedreven benadering van marketing is vrij uniek in de b2b-wereld. ‘Wij hebben een visionaire directie die zegt: “We werken niet op onderbuikgevoel, maar baseren ons op feiten.” Daarom hebben we een Power BI-dashboard gebouwd, speciaal voor marketingdoeleinden. Dat hebben we samen met Tempero gekoppeld aan Dynamics Marketing, zodat we nu heel goed het effect van onze marketingactiviteiten kunnen volgen en onze keuzes daarop kunnen baseren. Recent hebben we daardoor bijvoorbeeld ingezien dat voor een bepaalde campagne LinkedIn niet blijkt te werken en Facebook juist wel. Dat verwacht je niet in de b2b-wereld. We hebben toen minder budget op LinkedIn en meer op Facebook gezet. Zo krijgen we meer leads voor hetzelfde geld.’

Nooit klaar
Inergy is nu een klein jaar volledig over op Dynamics Marketing Automation. ’Het bevalt heel goed. Al doende leren we. Als ik iets niet begrijp en ik het ook niet in de manual kan vinden, kan ik Tempero bellen. Een consultant kijkt dan mee via beeldbellen of neemt mijn scherm over en legt het uit. Dat vind ik heel fijn werken. Het is nu voor 90% klaar. Het zal nooit helemaal klaar zijn, want Microsoft blijft het pakket uitbreiden. Ik vind het ook een fout om te denken dat je klaar bent, want dan heb je geen oog meer voor de mogelijkheden. Het kan altijd mooier, groter, sneller, effectiever.‘

Lange lead time
Samen met Tempero heeft Inergy het leadproces nu veel gestructureerder ingericht. ‘Dat levert ons meer leads op, meer nieuwe klanten en uiteindelijk meer omzet. Onze lead time is 1,5 tot 2 jaar dus daar kan ik nog geen harde cijfers aan hangen. Die lange lead time is een van de redenen waarom we Marketing Automation nodig hebben: onze prospects moeten heel lang genurtured worden. Het is niet zo dat ze een leuke jas zien en nog eens kijken en het dan wel of niet kopen. Een complex product als een data platform koop je niet even. In de basis staan we er nu dankzij Tempero wel heel goed voor: de leads nemen toe, we zijn heel goed ingeregeld en helemaal klaar voor de toekomst. Dat is de grootste winst van dit pakket. We hebben echte sprongen kunnen maken.’

Lopende samenwerking
‘Ja, ik zou Tempero zeker aanbevelen,’ zegt Daniëlle. ‘Wat ik heel fijn vind aan ze is dat ze eerlijk zijn. Sommige dingen kunnen (nog) niet in CRM Dynamics en dan zeggen ze dat. Vervolgens denken ze mee over een oplossing. Of ze zeggen: “Dat moet je niet willen”. Niet: “Alles is mogelijk.” Naar zo’n soort partner was ik op zoek. Het blijft wat mij betreft een lopende samenwerking. Marketing Automation is een vrij nieuwe module in het Dynamics CRM-pakket. Tempero is het soort partner dat ons wijst op nieuwe mogelijkheden; dan wil ik daar zeker gebruik van maken.‘

downloadonze

Whitepaper 'IN VIJF STAPPEN NAAR HIGH PERFORMANCE SALES'

downloadonze

Whitepaper 'Het belang van goede kpi's'