Verkoop, of dat nu online of via persoonlijk contact plaatsvindt, is misschien wel de meest essentiële activiteit binnen je bedrijf. Het toekomstige succes van jouw organisatie wordt bepaald door de manier waarop je in staat bent producten of diensten aan de man te brengen. Tegelijkertijd is de manier waarop je klanten inkopen aan verandering onderhevig.
Nog steeds is de trend dat meer online wordt verkocht. Goede data is essentieel om dat te monitoren en tijdig bij te sturen. Zo is de effectiviteit van je verkoopinspanning optimaal, of dat nu online of fysiek is. Dat begint met de manier waarop potentiële klanten je vinden en eindigt met het binnenhalen van een order.
Bij een toenemende online verkoop zullen verkooptransacties via persoonlijk contact zich steeds meer beperken tot transacties waar de risicoperceptie van de klant hoog is. Bij complexe producten of diensten met een hoge waarde. Dat betekent weer dat de eisen aan verkopers veranderen en het vak van verkoper steeds strategischer en complexer wordt.
Voor jou als commercieel eindverantwoordelijke betekent dit dat je zelfstandig werkende, hoogopgeleide en communicatief vaardige verkopers moet aannemen en aansturen. Die controleer je niet op activiteit, maar meet je op kwaliteit. Je ondersteunt en stuurt bij daar waar nodig. Vandaar onze overtuiging: Real sales heroes don’t need force!
Verkoop, of dat nu online of via persoonlijk contact plaatsvindt, is misschien wel de meest essentiële activiteit binnen je bedrijf. Het toekomstige succes van jouw organisatie wordt bepaald door de manier waarop je in staat bent producten of diensten aan de man te brengen. Tegelijkertijd is de manier waarop je klanten inkopen aan verandering onderhevig.
Nog steeds is de trend dat meer online wordt verkocht. Goede data is essentieel om dat te monitoren en tijdig bij te sturen. Zo is de effectiviteit van je verkoopinspanning optimaal, of dat nu online of fysiek is. Dat begint met de manier waarop potentiële klanten je vinden en eindigt met het binnenhalen van een order.